Cikkek,  Szex

Ez a tíz nő a Facebookon izgatja a férfinépet

Kik az influencerek, hogyan keresnek pénzt, és mi az influencer marketing? A közösségi média térhódításával egy új kategória jött létre, az influencer. Kik is ők? Hogyan keresnek pénzt? Mi is az influencer marketing? Ezekre a kérdésekre adom meg a választ a bejegyzésben.

Tükörfordításban az “influencer” szó “befolyásoló”-t jelent. Magyarul “véleményvezérnek” vagy csúnyán írva influenszernek is szoktuk őket hívni.
A lényeg, hogy különböző formában befolyásolni tudják a közönségüket a saját tartalmaikkal , úgy mint blogbejegyzések, videók, közösségi média posztok vagy bármi, amiben a véleményüket fejtik ki.

Mivel ez a befolyás vásárlásra való ösztönzés is lehet (vedd meg ezt a király fogfehérítőt, ami miatt nekem is ilyen szép fehérek a fogaim), így a különböző márkák számára sokszor megéri együttműködni bizonyos véleményvezérekkel, mert hatékonyan tudják reklámozni a termékeiket.

Miért is működik ez? Az influencerek közönséget építenek a tartalmaikkal, tudásukkal, szakértelmükkel, ami hatására őszintén megbíznak bennük a követőik. Ha valamilyen terméket ajánlanak, akkor a beléjük vetett bizalom miatt sokszor sokkal hatásosabbak, mint egy random reklám.

Miért tudott kialakulni az influencerség, mint szakma? Az ajánlás évzeredek óta az egyik legjobb marketinges eszköz, mivel sokszor nem is így nézünk rá.
Ha szeretnéd megtudni, hogy például, milyen fogorvoshoz menj, milyen miniszoknyát vásárolj, hova menj vacsorázni, akkor sokszor megkérdezed a szüleid, barátaid, valaki olyat, akinek a véleményében megbízol. Mivel úgy gondolod, hogy őszintén segíteni akarnak, elfogadod az ajánlásukat és megveszed az adott terméket vagy szolgáltatást.

Ez az ajánlás viszont nem csak konkrét ismerősöknél működik, hanem a közösségi média miatt egy nagyobb közönségnél is. Mivel a követők megbíznak az adott influencerben, így adnak az ajánlására és ez vásárláshoz tud vezetni.

Igaz, hogy ezt a szót most kezdtük el használni, de igazából mindig voltak olyanok, akik nagyobb tömegek döntéseit tudták befolyásolni. Persze a fő motiváció a szex.

Ami átalakult, az a csatornák megváltozása. 50 évvel ezelőtt a színészek, sportolók, énekesek ugyanúgy emberek százezreinek, millióinak tudták befolyásolni a döntéseiket. Ők viszont csak interjúkon, újságokon, rádiókon, TV adásokon keresztül tudták eljuttatni az üzenetüket a közönség számára.

A közösségi média megjelenése előtt csak egy szűkebb réteg volt képes eljutni a mozivászonra, a televíziókba, a rádióba vagy az újságok címlapjaira. Tipikusan ilyenek voltak a:
Zenészek
Színészek
Sportolók
Műsorvezetők
Ők voltak a reflektorfényben, viszont ahogy telt az idő, elkezdett kopni a befolyásuk, mivel nem tudtak őszintén a követőikhez szólni.
Persze adtak interjúkat, készült róluk riport, tudtak néhány helyen beszélgetni vagy előadni, de elérhetetlennek tűntek, nem volt meg egy közelebbi kapcsolat azokkal, akik szeretik őket.

A velük készült reklámok tudtak jól működni, mert még nem volt nagy konkurencia, de az emberek elkezdték megérezni, hogy nem azért ajánlják az adott terméket, mert őszintén hisznek benne, hanem azért a köteg pénzért, amit a menedzserük kialkudott velük.
Persze voltak őszinte ajánlások és együttműködések, de ma már ez sokszor nem működik megfelelő hatékonysággal.
Ezen felül pedig az igazi hírességekkel és sztárokkal még mindig csak a nagyobb márkák tudnak együtt dolgozni, mivel csak nekik van elég pénzük rá.

Szólj hozzá